Suomen HCP Golf ry

Suomen HCP Golf ry:n tavoitteena on liikuntarajoitteisten tai muiden toimintakyvyltään heikentyneiden henkilöiden golfpelaamisen edistäminen. Päätavoite on erityisryhmien golfpelaamisen edistäminen. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi järjestämme kilpailutoimintaa, tuemme jäsentemme kuntoutusta, toteutamme erilaisia hankkeita ja esimerkiksi autamme golfyhteisöjä luomaan mahdollisimman esteettömiä golfympäristöjä.

Yhdistyksen toiminnassa kyse on myös liikuntarajoitteisten ja muiden toimintakyvyiltään heikentyneiden henkilöiden perusoikeuksien turvaamista. Tavoitteena on tasa-arvoinen osallistuminen golfyhteisön toimintaan. Vaikuttamis- ja kehittämistyö edellyttää sitä, että kohderyhmämme oikeuksia viedään eteenpäin niin valtakunnan tasolla kuin paikallisestikin.

Toimintaa kehitetään yhteistyössä Suomen Golfliiton kanssa. HCP Golf ry toimii valtakunnallisella tasolla ja sen yhteistyökumppaneina ovat eri järjestöt, piirit sekä golfyhteisöt eri puolilla Suomea. Esteettömyys on edelleen toiminnan keskiössä vuonna 2022.

Suomen HCP Golf ry:n rooli poikkeaa tavanomaisesta golfseuratoiminnasta siinä, että varsinainen toiminta sijoittuu golfliikunnan ja golfkuntoutuksen välimaastoon. Yhdistyksen jäsenet, jotka harrastavat lajia, ovat jonkin varsinaisen muun golfseuran jäseniä. Yhdistyksen jäsenet ovat myös jonkin potilasjärjestön jäseniä. Varsinainen golfseura huolehtii tasoituksen ylläpitämisestä ja tämä mahdollistaa seuramme jäsenten pelaamisen kaikilla Suomen golfliittoon kuuluvilla kentillä.

Yhteistyökumppanimme

Suomen Paralympiakomitea ry